Berlingske Business

Mærsk fortæller mere om ny strategi til december

Mærsk pressemøde
Mærsk Group CEO, Søren Skou (tv), bestyrelsesformand Michael Pram Rasmussen. Foto:

A.P. Møller-Mærsk afholder sin tidligere udsatte kapitalmarkedsdag den 13. december. Det fremgår af selskabets hjemmeside.

 

Mærsk udsatte sin kapitalmarkedsdag på ubestemt tid i forbindelse med de tunge strategiovervejelser, som konglomeratet har været igennem de seneste måneder.

Den skulle oprindeligt have været afholdt i sidste uge, hvor Mærsk i stedet fortalte, at konglomerat fremover deler sig op i to hoveddivisioner - en for transport og logistik, og en for energi - hvoraf de sidstnævnte aktiviteter, der dækker over Maersk Oil, Maersk Drilling, Maersk Tankers samt Maersk Supply Service, skal sælges fra.

23BUSMaersk-pressemoede-1-1.jpg

Mærsk-ledelsen fortalte i den forbindelse, at der ikke vil falde mere nyt omkring det videre arbejde med den nye strategi i forbindelse med regnskabet for tredje kvartal den 2. november, men at der i stedet vil blive informeret mere om strategien i forbindelse med kapitalmarkedsdagen.

Hidtil har der dog ikke været sat dato for arrangementet.

pram

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen