Berlingske Business

Mærsk-formand om ny strategi: Vil presse de små spillere ud

Generalforsamling i A.P. Møller-Mærsk
Formanden for A.P. Møller-Mærsk, Jim Snabe, er klar til at presse de små speditører ud. Strategien skaber også frygt hos store sp  Foto:

Formanden for A.P. Møller-Mærsk, Jim Snabe, er klar til at presse de små speditører ud. Strategien skaber også frygt hos store sp

De små speditører vil blive hårdest ramt, når verdens største containerrederi, A.P. Møller-Mærsk, implementerer sin nye strategi.

Det skriver Børsen.

Strategien satser på dør-til-dør-service og vil erobre markedet ved at lave mere effektive digitale løsninger for kunderne.

»Det, der sker, er, at man presser en masse små spillere ud. Ligesom de små banker, der ikke har råd til at lave en mobilløsning,« siger Jim Snabe til Børsen.

Blandt de store speditører som DSV og Kuehne + Nagel har udmeldingen skabt frygt for, at Mærsk kan udvikle sig fra at være leverandør til rival.

Det skyldes også, at flere andre store rederier også har gået efter en større del af markedet for logistik, hvor indtjeningen er bedre end traditionel containertransport.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen