Berlingske Business

Mærsk-boss: Vi mangler stadig ni godkendelser til Hamburg Süd-køb

Cyberattack Cyberattack FILES-DENMARK-WORLD-ECONOMY-HACKING
Mærsk-boss: Vi mangler stadig ni godkendelser til Hamburg Süd-køb Foto:

Der mangler stadig grønt lys fra en række lande verden over, før Maersk Line kan regne købet af Hamburg Süd for helt i hus.

Der mangler stadig grønt lys fra en række lande verden over, før Maersk Line kan regne købet af Hamburg Süd for helt i hus.

Det fortæller topchef Søren Skou oven på A.P. Møller-Mærsks regnskab for andet kvartal.

Rederiet annoncerede i første omgang købet af den tyske rival i december 2016. Købsprisen er på 4 mia. dollar, og for den pris kan Maersk Line, branchens største spiller, indlemme verdens pt. niendestørste containerrederi i flåden.

CARLSBERG-LOWALCOHOL/

Hidtil har planen været at lukke aftalen i fjerde kvartal i år, og det er stadig udsigten, siger Søren Skou. Men ni lande mangler stadig at stemple papirerne.

»12 lande har godkendt ud af i alt 23, og de store manglende er Kina, Korea, Brasilien, Chile og Sydafrika,« fortæller Søren Skou på en telekonference.

Når Hamburg Süd bliver integreret i Maersk Line, forudses der 350 til 400 mio. dollar i årlige besparelser fra synergieffekter på driften med start i 2019.

De penge skal findes ved at optimere rederiernes samlede rutenetværk samt via bedre udnyttelse af havnekapaciteten i de Mærsk-ejede havne i divisionen APM Terminals.

A.P. Møller-Mærsk har lovet at offentliggøre flere detaljer om integrationen af opkøbet, når handlen gennemføres endeligt.

Søren Skou

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen