Berlingske Business

Mærsk åben for nye medlemmer af mega-alliance

shipping alliance
»Jeg tror ikke, at nogen har afvist, at andre kan komme ind i P3-driftskonsortiet,« udtaler vicedirektør i Maersk Lines Brian Noe Kristensen. Foto:

Det er langt fra udelukket, at alliancen mellem verdens tre største containerrederier - Maersk Line, MSC og CMA CGM - kan blive udviddet til at omfatte flere rederier.

Det skriver shippingmediet Lloyd's List.

Tidligere i året indgik de tre rederier, der sammen sidder på 37,2 procent af verdens samlede containerkapacitet, samarbejdet P3, hvor de sammen vil drive logistikken på verdens største handelsruter, blandt andet ruterne fra Asien til Europa. Det skete på ryggen af endnu en priskrig, der har tvunget alle rederier til at kigge på, hvordan omkostningerne kan sænkes.

»Jeg tror ikke, at nogen har afvist, at andre kan komme ind i P3-driftskonsortiet. Et fjerde medlem, der ville gøre det til P4, tror jeg er på tapetet inden for et par år. Hvis nogen med den rigtige profil og de rigtige skibstyper melder sig, vil det give god mening,« siger vicedirektør i Maersk Line Far East Asia Liner Operations Cluster, Brian Noe Kristensen, til Lloyd's List.

Sammen ventes P3 at omfatte 255 skibe med en samlet kapacitet på 2,6 mio. teu fordelt på 29 strenge, når alliancen kommer i gang næste år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen