Berlingske Business

Mærks-konkurrent øger resultatet

Det Hong Kong-baserede containerrederi og Mærsk-konkurrent Orient Overseas International Ltd. leverede i første halvår 2015 faldende omsætning men øget resultat. Det fremgår af selskabets regnskab fra første halvår.

Selskabets omsætning for årets første seks måneder faldt til 3,04 mia. dollar sammenlignet med 3,24 mia. dollar i samme periode sidste år. Samtidig øgede selskabet deres resultat til 238,6 mia. dollar fra 181,3 mia. dollar og forbedrede driftsresultatet med 28 pct. fra 211 mia. dollar til 271 mia. dollar.

Ifølge Bloomberg News er der usikkerhed om næste halvårs indtjening for containerrederiet på grund af en forskydning mellem udbuddet og efterspørgslen.

Den problemetik adresserer containerrederiets bestyrelsesformand C. C. Tung også i selskabets regnskab.

- Det store udbud vil sandsynligvis ligge pres på fragtraterne i den anden halvdel af året. I løbet af de næste seks måneder bliver indtjeningen usikker på grund af ubalance mellem udbuddet og efterspørgslen, siger C. C. Tung og tilføjer, at selskabet håber på vækst ved flere handler på tværs af Atlanten og Stillehavet.

Orient Overseas-aktien stiger på børsen i Hong Kong efter selskabets halvårsregnskab. Mandag morgen i dansk tid koster aktien 42,65 Hongkong dollar. Det er en stigning på 7,3 pct., siden børsen lukkede fredag eftermiddag.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen