Berlingske Business

Mærsk-topchef vil ikke investere i transportkapacitet

Mærsk/CEO: Ikke tilfredsstillende resultat
ARKIVFOTO 2016 af Mærsk CEO Søren Skou til et pressemøde d. 22. september 2016- Foto:

Frem mod 2025 vil der stort set være balance mellem udbud af og efterspørgsel efter containerkapacitet på verdenshavene.

Det forklarede topchefen i A.P. Møller-Mærsk, Søren Skou, på selskabets kapitalmarkedsdag tirsdag i København.

Den aktuelle kapacitet er på cirka 19 mio. 20-fods containere (teu), hvortil kommer 2 mio. oplagt teu plus 3 mio. teu under bygning. Det giver i alt 24 mio. teu, som ventes reduceret med 2 mio. teu, som hugges op.

Mærsk Olie Lav oliepris koster 1250 stillinger hos Maersk Oil

Med en ventet efterspørgsel på 21 mio. teu er der dermed stort set balance.

»Derfor forudser vi ikke behov for investeringer i nye skibe i overskuelig fremtid,« påpegede Søren Skou.

SOUTH KOREA ECONOMY HYUNDAI MERCHANT MARINE

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen