Berlingske Business
14:11Australien har netop produceret sin sidste bil

Mærsk-kunder nervøse for ny alliancepartner

SOUTH KOREA ECONOMY HYUNDAI MERCHANT MARINE
Alliancer i 2M gælder normalt i ti år, men i HMM's tilfælde er aftalen blot to år, mens de sædvanlige regler for deling af kapacitet heller ikke gælder. Foto:

Kunder i A.P. Møller-Mærsk er nervøse for selskabets nye alliancepartner, Hyundai Merchant Marine, som har bevæget sig faretruende tæt på konkurs og leder tankerne hen på konkursramte Hanjin Shipping.

Hyundai Merchant Marine skulle oprindeligt være det tredje medlem af alliancen 2M, som består af Mærsk og schweizisk-baserede MSC, men frygt for HMM's fremtid har fået Mærsk til at behandle rederiet med stor forsigtighed. Alliancer i 2M gælder normalt i ti år, men i HMM's tilfælde er aftalen blot to år, mens de sædvanlige regler for deling af kapacitet heller ikke gælder.

BM

Det skriver dagbladet Børsen.

»Det er helt givet, at det simpelthen har været for svært at gøre Hyundai til et fuldgyldigt medlem, simpelthen fordi rederiet ikke bliver betraget som sikkert. Hanjin er stadig frisk i manges erindring,« siger senioranalytiker i Sydbank, Morten Imsgard, til Børsen, og tilføjer, at HMM dog fortsat havde nogle Stillehavsruter, som Mærsk var interesserede i.

Mærsk Olie Lav oliepris koster 1250 stillinger hos Maersk Oil

A.P. Møller-Mærsk holder tirsdag kapitalmarkedsdag i København, hvor der potentielt vil være nyt om den sydkoreanske alliancepartner.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen