Berlingske Business

Lufthansa ser overskud og profit for fremtidige flyvninger

AIRFRANCEKLM-ALLIANCE/
Foto:

Det tyske luftfartsselskab Deutsche Lufthansa ser et bedre år for selskabets lavprisplatform og luftfragtsdivision end tidligere.

Det tyske luftfartsselskab Deutsche Lufthansa ser et bedre år for selskabets lavprisplatform og luftfragtsdivision end tidligere.

I onsdagens regnskab for andet kvartal fremgår det, at selskabet nu forventer, at både Eurowings og Lufthansa Cargo vil give et overskud eller som minimum vil nå breakeven i løbet af i år, skriver Bloomberg News.

Samtidig meddelte Deutsche Lufthansa, at begge divisioner gav overskud i årets andet kvartal.

Norwegian og EasyJet ændrer cockpitregler efter flystyrt

Tidligere forudså selskabet, at luftfragtsdivisionen ville komme ud af året med et "lidt mindre tab" end i 2016.

Investorerne sender luftfartsselskabets aktie op med 2,6 pct. til 19,2 euro efter regnskabet, der viste et rekordstort nettooverskud på 740 mio. euro. i andet kvartal af 2017 mod 437 mio. euro i samme periode sidste år.

Lufthansa meddelte allerede den 17. juli, at selskabet nu forventer, at årets driftsresultatet vil stige, mens den tidligere forventning lød på et mindre fald. Selskabet kunne desuden melde om stigende billetpriserne i både marts, maj og juni.

NORWAY AVIATION BUSINESS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen