Berlingske Business

Lufthansa opjusterer forventningerne trods dalende omsætning

LUFTHANSA-M&A/
Lufthansa-fly i Frankfurt Lufthavn. Foto:

Selv om omsætningen er dalet hos Lufthansa, ser det tyske flyselskab en bedre driftsindtjeningen i horisonten.

Årsagen, til at det tyske flyselskab alligevel ser mere lyst på fremtiden, er, at det er gået bedre inden for forretnings-segmentet end ventet tilbage i september. Samtidig vurderer Lufthansa, at lavere brændstofomkostninger vil give dets regnskab luft under vingerne sidst på året.

Det oplyste Lufthansa i en meddelelse sent tirsdag, som flyselskabet fremlagde forud for sit planlagte regnskab for tredje kvartal onsdag aften.

Lufthansa ser nu et justeret driftsresultat i omegnen af samme niveau som sidste år, hvor flykoncernen tidligere havde regnet med, at den ville blive lavere end i fjor.

Billede

I årets første ni måneder faldt omsætningen ellers til 23,9 mia. euro mod 24,3 mia. euro i tilsvarende periode sidste år.

Også det justerede driftsresultat (EBIT) gik tilbage i perioden til 1,677 mia. euro fra 1,693 mia. euro i 2015.

SAS-top forbereder sig på endnu lavere billetpriser

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen