Berlingske Business

Lufthansa leverer passagerfremgang med flere sæder til salg

LUFTHANSA-RESULTS/FREIGHT
Foto:

Det tyske flyselskab Lufthansa har haft pæn fremgang i passagertrafikken i juli måned, hvor selskabet dog også har haft flere sæder til salg.

Lufthansa opnåede i sidste måned en fremgang i passagertrafikken (RPK) på 6,4 pct. i forhold til samme periode året før. Den pæne fremgang skal ses i lyset af, at det tyske luftfartsselskab har udbudt 3,6 pct. flere sæder (ASK), fremgår det af en meddelelse fra selskabet.

I alt rejste 11 mio. personer med selskabet i juli, hvilket var 4,6 pct. flere end i samme periode i 2014.

Lufthansa har desuden været bedre til at fylde flyene, idet den såkaldt kabinefaktor steg med 2,3 pct.point til 86,9. Det vil sige, at selskabet i snit er i stand til at sælge omkring 87 sæder, hver gang det sætter 100 til salg.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen