Berlingske Business

Lufthansa havde markant vækst i februar

GERMANY ECONOMY TRANSPORT LUFTHANSA
Lufthansa havde markant vækst i februar Foto:

Lufthansa havde fremgang på passagersiden i februar, hvor det tyske luftfartsselskab samtidig havde markant flere fly i luften.

Lufthansa transporterede samlet 8,8 mio. passagerer i februar, hvilket er en vækst på 13,1 pct. sammenlignet med året før. I februar havde Lufthansa knap 84.000 flyvninger, og her er der tale om en stigning på 9,2 pct.

I gennemsnit havde Lufthansa en belægningsgrad - andelen af hvor fyldt flyet er - på 76,2 pct., hvilket er 1,2 pct.point højere end året før.

Det tyske selskab fortæller, at billetpriserne var stabile i februar sammenlignet med sidste år.

En lignende melding kom SAS med tidligere på ugen, men det skandinaviske selskab havde til gengæld et fald på passagersiden på 2,4 pct. i februar.

17BUSGERMANY-AVIATION-LUFTH.jpg

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen