Berlingske Business

Lufthansa fløj med underskud i første halvår

Lufthhh_Business
Nedskæringerne og tilpasningerne i Lufthansa sætter sine spor i regnskabet for første halvår. Foto:

Lufthansa, som er Europas næststørste flyselskab, fastholder i sit halvårsregnskab forventningerne til hele året om en højere omsætning og et bedre operativt resultat sammenlignet med 2012.

Halvåret bød på en stort set uændret omsætning på 14,5 mia. euro, mens det operative resultat faldt til 72 mio. euro fra 235 mio. euro i samme periode sidste år. Analytikerne havde ifølge Bloomberg News estimeret et operativt resultat på 139 mio. euro.

Selskabet skriver i regnskabet dog, at det operative resultat steg med 233 mio. euro, når der justeres for restruktureringsomkostninger og engangseffekter.

Nettoresultatet viste et underskud på 204 mio. euro sammenlignet med et overskud på 50 mio. euro i første halvår 2012.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen