Berlingske Business

Luftens enfant terrible træder ud af rampelyset

RYANAIR-AERLINGUS/
Michael O'Leary Foto:

Verdens formentlig mest rapkæftede direktør, Ryanairs Michael O'Leary, vil træde tilbage fra rampelyset næste år.

Årsagen er, at han føler, at hans person står i vejen for selskabets arbejde med at rebrande sig fra at være frygteligt men utroligt billigt til også at at være et flyselskab med bare et minimum af kundeservice.  Det skriver The Guardian.

IRELAND RYANAIR TOILET USE CHARGES

Michael O'Leary har i omkring 20 år stået i spidsen for Ryanair og har været meget klar i mælet. Blandt mange, mange usædvanlige udmeldinger har blandt andet været trusler om at tage penge for toiletbesøg i flyvere, helt at fjerne toiletterne for at klemme ekstra sæder ind samt meget klare beskeder til kunderne om, at de ikke får penge tilbage. Punktum.

Ryanair_tweet_Business

Direktørens citater har været så mærkværdige, at det ofte har været nødvendigt at ringe til Ryanairs pressetjeneste for at finde ud af, om han reelt havde sagt det, han var citeret for.

Her er en kavalkade over Michael O'Learys udgydelser:

"Tyskerne vil kravle splitterragende nøgne hen over glasskår for at få lave priser ."

"Franskmændene har aldrig produceret en stor filosof. Store vin måske, men ingen store filosoffer."

"Hvis salget af drikkevarer falder, får vi piloterne til at skabe noget turbulens. Det sætter normalt gang i salget."

Om passagerer der glemmer at udskrive deres boardingkort. »Vi synes, ​​at de skal betale 60 euro for at være så dumme."

"Ryanair bringer masser af forskellige kulturer til strandene i Spanien, Grækenland og Italien, hvor de danner par og parre sig til gavn for den paneuropæiske fred."

"En ting , vi har overvejet, er måske at sætte en møntautomat på toiletdøren, så folk faktisk skal betale et pund for at bruge det. Pay-per- Pee. Hvis nogen vil betale 5 pund for at gå på toilettet, ville jeg pesonligt bære dem. Jeg vil tørre deres r.. for en femmer ."

"Om der er rige, der flyver med os? Ja, jeg fløj i morges, og jeg er meget rig. "

Ved åbningen af en pressekonference for præsentationen af Ryanairs årsresultat : "Jeg er her med Howard Millar og Michael Cawley , vores to stedfortrædende topledere Men de har i øjeblikket en hyrdetime på herretoilettet - så begejstrede er de over dagens resultat."

Som svar på hvorfor hans brud ankom 35 minutter for sent til deres bryllup: "Hun føj hertil med Aer Lingus."

"Den mest indflydelsesrige person i Europa i de sidste 20 til 30 år har været Margaret Thatcher. Uden hende ville vi alle leve i en eller anden fransk arbejdsløs republik."

Om fusionen af British Airways og Iberia: "Det minder mig om to fulderikker, der støtter sig til hinanden."

"MBA- studerende udbryder: "Mine medarbejdere er mit vigtigste aktiv ". Vrøvl. Personalet er normalt din største omkostning. Vi beskæftiger alle nogle dovne skiderikker, der har brug for et los i r...., men ingen kan få sig selv til at indrømme det."

"Jeg er Europas mest underbetalte og undervurderede chef. Jeg får 20 gange mere end den gennemsnitlige Ryanair-medarbejder, og jeg synes, at forskellen skulle være større."

"Luftfartsindustrien er fuld af r........, løgnere og drukkenbolte . Vi udmærker os på alle tre områder i Irland."

"Folk betragter mig enten om Jesus, Superman eller en afskyelig lille lort. Jeg tror, ​​jeg er Jesus. En profet i sin egen tid."

"Ryanairs største præstation? At indføre lave billetpriser i Europa og stadig sænke dem. Største fiasko? At ansætte mig ."

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen