Berlingske Business

Lille diesel giver kræfter nok

Lille diesel giver kræfter nok - 1

I tilfældet Peugeot 407's facelift er det som om, at Peugeot er gået for afdæmpet til værks.

Man kan ganske enkelt ikke se forskel på sidste års 407’er og så den nye faceliftede.

Man er nødt til at læse pressemeddelelsen og kan først da se de små ændringer. Så hvis naboen ikke lige lægger mærke til, at du har fået ny bil, så er der ikke noget at sige til det!

Kræfter til det meste

Med 1,6-liters diesel rammer Peugeot lige ned, hvor firma-kunden ønsker prisen hen og det vil sige lige omkring 300.000 kr. Det giver en beskatning, der er til at leve med, og det samme gælder bilen.

Med 1,6-liters maskine og 109 hestekræfter er der præcis det kraftoverskud, som er nødvendigt for at bilen er kørbar i alle situationer. Man kan altid bruge flere kræfter, men de 260 Nm fra 1750 omdrejninger matcher gearingen fint.

Lidt malurt i koppen kommer fra gearkassen, som ikke er den mest velsmurte og så må man se i øjnene, at udviklingen går stærkt i firma-klassen.

Det begynder at kunne mærkes i 407’eren, der visse steder virker lidt billig i interiøret.

Et kig på udstyrslisten afslører imidlertid, at bilen fra importørens side er udstyret tilpas fordelagtigt til, at man må betragte 407 SW som en fin pakkeløsning til firmabilisten. En god detalje er fartpiloten, hvor man på et lille display kan aflæse, hvilken hastighed, den er sat til.

Standard er også det store glastag, og muligheden for at åbne ruden i bagklappen.

407’s største minus er stadig pladsen på bagsædet, men det kan man som chauffør se stort på.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen