Berlingske Business

Lidt konservativ DSV-opjustering efter stærkt kvartal

Danmarks dybblå transportkæmpe har turbo på indtjeningen
ARKIVFOTO. Transportselskabet DSV har klaret sig bedre end ventet i første kvartal, viser netop offentliggjort regnskab. Foto:

Transport- og logistikselskabet DSV overraskede klart positivt på de overordnede linjer i sit regnskab for første kvartal, hvor der var pæn vækst og marginer, der umiddelbart er bedre end konkurrenternes.

Til gengæld er den opjustering, der følger de flotte resultater, en smule forsigtig.

Sådan lyder vurderingen fra Ricky S. Rasmussen, der er aktieanalytiker hos Nykredit.

- Det er klart et resultat til den positive side i forhold til markedets forventninger. Det ser super godt ud på faktisk alle divisioner, siger han til Ritzau Finans.

Road transport 6 - 20170502075

- Opjusteringen, synes jeg, er en lille smule konservativ. Der er en ejendomsgevinst på 125 mio. kr., som selvfølgelig trækker op, men selv renset for den er EBIT før særlige poster omkring 50 mio. kr. bedre end analytikernes forventninger. Men det er også tidligt på sæsonen, og påsken har ligget i andet kvartal, og vi ved ikke, hvor meget det har spillet ind. Så DSV slår nok bare ikke et større brød op, end det er sikker på at kunne bage, fortsætter han.

/ritzau/FINANS

DSV DSV melder om stor succes med opkøb af konkurrent

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen