Berlingske Business

Lavprisflyselskab kommer styrket ud af krisen

Lavprisflyselskab kommer styrket ud af krisen - 1
Som den øvrige luftfartsbranche er EasyJet usikker på udsigterne til de vigtige sommermåneder, hvor det økonomiske klima og især det svage pund formentlig vil presse selskabet. Foto:

Flyselskabet EasyJet fik bedre resultater end forventet i første kvartal. Derfor opjusterer lavprisselskabet troen på fremtiden trods usikre forventninger til de vigtige sommermåneder.

Det britiske lavprisflyselskab EasyJet tjener gode penge trods den globale økonomiske krise. Selskabet hæver i dag forventningerne til første halvår, efter at første kvartals-tallene viste sig at være bedre end ventet.

I første kvartal, der endte i december, steg omsætningen 32 procent til 550 millioner pund, efter at passagertallet er steget med hele ti procent. Det skriver Reuters.

Og det får altså selskabet til at se mere optimistisk på de kommende tre måneder end for bare to måneder siden, hvor EasyJet var ude med nogle dystre spådomme.

Som den øvrige luftfartsbranche er EasyJet dog fortsat usikker på udsigterne til de vigtige sommermåneder, hvor det økonomiske klima og især det svage pund formentlig vil presse selskabet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen