Berlingske Business

Læserindlæg til Trafiktema

Efter at have set ErhvervsBladets initiativ vedr. "Trafik uden takt", kunne

jeg ikke lade være med at grine da jeg så indlægget fra René La Cour fra

Rådet For Større Færdselssikkerhed (RFSF).



Jeg har i lang tid haft de forskellige trafik debattører/"eksperter"

mistænkt for ikke at have set eller oplevet ret megen trafik udenfor den

hjemlige andedam, og La Cours udtalelser om specielt engelsk men også svensk

trafik, beviser med al ønsket tydelighed at virkelighed ikke er noget man

ser ret meget til. Efter i perioder at have opholdt mig i England, og på

specielt M25 der omkranser London, så kan jeg absolut ikke genkende La

Cour''s verdensbillede - gad vide hvor han har egentlig været henne for at

opleve dette i England........... ude på landet, måske???



Der køres efter min mening ekstremt aggressivt på specielt de engelske

motorveje, men også landevejene holder for. Ligeledes kunne det måske være

en ide for La Cour at tage familie-dytten eller hvad man nu har, og så prøve

at køre ud af Stockholm i myldretiden. At man overholder loven ...... tjah,

men jeg har vel bare uheldig.



Og når vi nu er ved det med debatten, så er udtalelserne om hvilken

hastighed de danske motorveje er bygget til, også baseret på nogle

vrangforestillinger uden hold i den virkelige verden. Hvis RFSF (eller de

såkaldte "eksperter") skulle deltage sagligt i denne debat, ville det måske

være på tide at de stillede cyklen henne ved det lokale AVIS eller Hertz

kontor, lejede en bil og kørte en tur til Tyskland - det behøver ikke være

længere end til Hamborg. På en sådan tur vil man opleve hvordan den høje

hastighed er rent trafikalt. De tyske motorveje har MEGET korte til- og

frakørsler med sommetider meget skarpe kurver, vejene er meget tit uden

nødspor og i en elendig forfatning i forhold til de danske motorveje. Her

afvikles trafikken med langt højere hastighed end i Danmark, og med

procentuelt færre ulykker pr. kørte kilometre............ Hvad er det så

lige tyskerne har misforstået - for det må jo være dem der er noget galt

med? "Eksperterne" herhjemme er i hvert fald klogere end alle andre.



Jeg vil slutteligen sige tak for initiativet til ErhvervsBladet - det var på

høje tid man begyndte at se på andet end selve farten. Der sker alt for

mange uheld på grund af folks manglende opmærksomhed eller gensidige respekt

for hinanden i trafikken. En tur fra Aalborg til København eller omvendt kan

virkelig få de små hår til at rejse sig på grund af medtrafikanternes

gentagne ukontrollerede vognbaneskift direkte ud foran en, blokering af

overhalingsbane adskillige kilometer i træk, hægten sig på ens anhængertræk

så man kun kan se "OR" fra "FORD"-emblemet osv. osv. Og enhver der har

prøvet at køre i København, Århus Aalborg eller andet steds i myldretiden,

ville også kunne nikke genkendende til cyklister, fodgængere og andet

godtfolk der farer både højre og venstre vej omkring én i den tætte

bytrafik. Hvornår laver man mon kampagner mod dette.... nok ikke indenfor en

anskuelig tid, for Hastighedspolitiet - SLUDDER - Færdselspolitiet har alle

mand optaget med fartkontroller.



Farten dræber - ja, men ubetænksomme trafikanter gør det også!



Med venlig hilsen,




Michael Friis Jespersen, International Service-/Produktchef

Kildevældsvej 10

9000 Aalborg



Læs relaterede artikler...



href="http://www.erhvervsbladet.dk/readarticle.asp?art_id=81918">Dyrt for samfundet

med dårlig trafikkultur

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen