Berlingske Business

Konkurrent følger i kølvandet på Mærsk og indfører nødbrændstoftillæg

HAPAG LLOYD-RESULTS/
Arkivfoto: REUTERS/Fabian Bimmer/File Photo Foto:

Det tyske rederi Hapag-Lloyd hopper med på vognen og varsler, at det vil indføre et såkaldt nødtillæg på flere ruter for at dæmme op for de hastigt stigende brændstofpriser i år.

Det oplyser selskabet i en meddelelse til kunderne onsdag.

Nød-brændstoftillægget går under betegnelsen Emergency Bunker Surcharge, og ifølge meddelelsen vil Hapag-Lloyd indføre det fra 1. juli på særligt ruterne til Asien-Stillehavet.

Containerrederierne har været presset af de stærkt stigende priser på brændstof i år, og nu forsøger i alt fire af de store rederier at dæmme op for de højere priser ved at indføre et ekstra gebyr på ruterne på globalt plan.

Før Hapag-Lloyd havde Maersk Line, CMA CGM og MSC varslet et lignende nød-brændstoftillæg.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen