Berlingske Business

Københavns Lufthavne satte rekord for fjerde år i træk

Tirsdag
Københavns Lufthavne satte rekord for fjerde år i træk Foto:

Det er især udenrigstrafikken, der har sikret passagererfremgangen. For første gang nogensinde runder lufthavnen 25 mio. passagerer på et år.

Passagertallet i Københavns Lufthavne steg 6,5 pct. sidste år til i alt 25,6 mio. passagerer. Dermed blev der sat rekord for fjerde år i træk.

- Specielt udenrigstrafikken trak væksten året igennem, og dermed styrker vi fortsat vores position som internationalt knudepunkt. Et faktum, der i særdeleshed bliver understøttet af, at vi samlet set havde en vækst på 8,0 pct. på vores 27 interkontinentale ruter i 2014, siger Thomas Woldbye, administrerende direktør i Københavns Lufthavne.

Fly trafik, rejser og destinationer. Her ses rullebånd mod gate

Transfertrafikken steg 12,6 pct i hele 2014 - og 2,3 pct. i december. Udenrigstrafikken steg med 6,8 pct. for året, og med 3,7 pct. i december. Indenrigstrafikken steg med 2,3 pct. for året, mens den dog grundet lavere kapacitet på ruterne til Aalborg, Billund og Karup faldt med 4,0 pct i årets sidste måned.

FRANCE NORWAY AVIATION BUSINESS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen