Berlingske Business

Københavns Lufthavn har sagt farvel til 80

Københavns Lufthavn har sagt farvel til 80 - 1
Foto:

Sterlings konkurs og tilbagegang i antallet af passagerer har tvunget Københavns Lufthavne til at sige farvel til 80 fuldtidsmedarbejdere.

Den kraftige tilbagegang i antallet af passagerer og lavprisselskabet Sterlings konkurs har gjort, at Københavns Lufthavne har sagt farvel til 80 fuldtidsmedarbejdere.

Allerede kort efter krakket i Sterling, der med 10 procent af lufthavnens samlede trafik var den næststørste kunde efter SAS, meldte Københavns Lufthavne ud, at man ville iværksætte et effektiviseringsprogram - dog uden at sætte tal på, hvor mange job det ville koste.

"På grund af vores høje investeringsniveau og behov for at udvikle lufthavnen må vi kompensere for den vigende indtjening gennem effektivisering. Derfor har vi også selv reduceret antallet af stillinger med 80 fuldtidsmedarbejdere, og vi arbejder konstant på at effektivisere driften til gavn for vores kunder. I sidste ende betyder det billigere flybilletter til danskerne," siger Brian Petersen, administrerende direktør i Københavns Lufthavne.

Baggrunden for effektiviseringerne er blandt andet, at Københavns Lufthavne har været tvunget til at tilpasse driften til den kraftigt faldende passagertrafik - i november og december faldt antallet af passagerer med henholdsvis 10,5 og 9,8 procent.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen