Berlingske Business

Københavns lufthavn har fået nok af taxi-bøvl

Taxi_lufthavn_Business
Nogle taxichauffører i lufthavnen i Kastrup afviser kunder, hvis de synes, turen er for kort. Foto:

Københavns Lufthavne og Taxinævnet har begge fået nok af chauffører, der ikke vil køre korte ture for lufthavnspassagerer. Nu skal blandt andet Disneyland i Florida bruges som forbillede til at få ordnet problemet.

Det skriver Jyllands-Posten.

»Det er selvfølgelig ikke godt, at taxichauffører afviser kunder, der skal ud på korte køreture. Det bør ikke finde sted,« udtaler Ib Terp, formand for Taxinævnet og borgmester i Brøndby, til Jyllands-Posten.

Passagerchef i Københavns Lufthavn i Kastrup, Marie-Louise Lotz, er enig i den vurdering og finder det pinligt, at udenlandske turister såvel som hjemvendende danskere kan risikere ikke at kunne få en taxi lufthavnen, fordi turen er for kort.

»Vi kan ikke byde vores turister og vores hovedstad, at man kommer ud af lufthavnen og ikke kan få en taxi, fordi man skal køre en kort tur. Forestil dig, at man ankommer til Danmark. Man er i tvivl om, hvor langt væk ens hotel ligger, så man spørger en taxichauffør. Man må få et chok og tænke: Kan det virkelig være Danmark, det her,« siger Marie-Louise Lotz, til Erhverv & Økonomi.

Københavns Lufthavne er derfor gået i gang med en større analyse af, hvordan problemet kan løses.

Undersøgelsen ligger først klar til efteråret, men ifølge kilder har lufthavnen fået inspiration fra blandt andet Disneyland i Florida, hvor 40.000 daglige besøgende har tvunget forlystelsesparken til at udvikle et innovativt kø-system. Gæsterne i parken trækker blandt andet et nummer til f.eks. en rutsjebane og kan derefter gå frit rundt, mens de venter på, at det bliver deres tur - i stedet for at stå i kø.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen