Berlingske Business
17:42

Københavns Lufthavn: Flyselskaber mangler plads

bb
Københavns lufthavn. Arkivfoto. Foto:

Der er alt for lidt plads i Københavns Lufthavn, hvor både check-in-området, sikkerhedskontrollen og bagageudleveringen er overfyldt med mennesker.

Det er blandt kritikpunkterne fra en række af de største flyselskaber, der bruger lufthavnen. Det viser et referat fra Trafikstyrelsen oven på et møde blandt ti flyselskaber, der samlet står for 70 pct. af trafikken i lufthavnen, skriver branchemediet Check-in.

Hos Københavns Lufthavn vil selskabet lytte til kritikken fra flyselskaberne i forbindelse med de udbygningsprojekter, som lufthavnen allerede har eller senere vil sætte i søen.

kbh

»I disse år udbygger vi kapaciteten i lufthavnen markant fra 25 til 40 millioner passagerer, og her lytter vi aktivt til ønsker og behov fra vores vigtigste kunder.«

»Samtidig satser vi meget på at udvikle vores eksisterende kapacitet med øget brug af automatisering. Eksempelvis kan en "self-service bagdrop-pult" håndtere langt mere end en traditionel "check-in-pult". På den måde får vi også mere kapacitet ? til gavn for passagerer og fly- og handlingsselskaberne,« siger pressechef Kasper Hyllested til Check-in.

CPH

De ti flyselskaber, som har deltaget i mødet med Trafikstyrelsen er: SAS, Norwegian, Easyjet, Air France, British Airways, Lufthansa, Emirates, Qatar Airways, Singapore Airlines og Atlantic Airways.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen