Berlingske Business

Københavns Lufthavn: Flere internationale passager sikrer fremgang i indtjeningen

Sommerkø SAS fløj 2, 4 millioner passagerer i april, en stigni
Foto:

Københavns Lufthavne har øget indtjeningen i tredje kvartal, hvor fremgang på passagersiden er med til at løfte overskuddet.

Virksomheden, der ejer lufthavnene i Kastrup og Roskilde, kommer ud tredje kvartal med et driftsoverskud før af- og nedskrivninger, EBITDA, på 778,8 mio. kr., som er en stigning fra 737,6 mio. kr. i samme periode året før.

I juli, august og september rejste 8,5 mio. passagerer gennem lufthavnen, hvilket er en stigning på 0,6 pct. i forhold til samme periode året før og det højeste antal nogensinde i et enkelt kvartal.

Omsætningen steg til 1215,1 mio. kr. fra 1170,6 mio. kr. i samme periode sidste år.

- Den udvikling, vi har set i årets første måneder, fortsatte hen over sommeren. Flere danskere og sydsvenskere rejste på ferie, og mange, især sydeuropæere og amerikanere, valgte at tilbringe flere feriedage her i landet. Begge dele er med til at sikre en fortsat vækst sammenlignet med sidste sommer, skriver selskabet i regnskabet.

04BUSKabinepersonalet-i-SAS.jpg

Københavns Lufthavne fastholder forventningerne til 2017 om et resultat før skat på 1600-1700 mio. kr. samt et driftsresultat før særlige afskrivninger, EBITDA, der er højere end sidste år.

Tabel for Københavns Lufthavnes regnskab for tredje kvartal af 2017:

* Tallene er korrigeret for hotelaktiviteter, der fra 1. april er indregnet som en omsætningsbaseret indtægt.

Københavns Lufthavnes forventninger til 2017:

/ritzau/FINANS

Pix-CPH

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen