Berlingske Business

Københavnere tager godt imod bybiler fra BMW

Pix-bybil
Mere end 20.000 har registreret sig Københavns nye bybilskoncept, som DriveNow og Arriva står bag. Hver enkelt af de 400 hvide BMW i3 kører op til 2,5 ture om dagen i gennemsnit. Foto:

Flere end 20.000 har registreret sig som kunder hos Københavns nye bybilskoncept DriveNow, som blev lanceret med 400 BMW i3 elbiler i byens gader den 3. september.

Danskerne vil gerne benytte sig af delebiler, når de skal rundt i hovedstaden. I hvert fald har flere end 20.000 personer registreret sig som brugere af det nye bybilskoncept DriveNow, som blev lanceret i København den 3. september, da 400  BMW i3 elbiler blev placeret rundt omkring i byen.

Det skriver DriveNow i en pressemeddelelse.

»DriveNow har opnået rigtig mange registreringer i opstartsfasen her i Danmark, og det er netop med til at bekræfte os i, at København har ventet på et bybilskoncept som vores,« siger leder af carsharing, Kenneth Futtrup fra DriveNow Danmark.

København er nienede storby, hvor DriveNow har lanceret sine bybiler, og i Danmark er det Arriva, som sammen med DriveNow står for ordningen. Har man først registreret sig som kunde, kan man frit benytte sig af DriveNows bybiler i blandt andet Berlin, Hamborg, Wien og London.

Selvom flere end 20.000 har registreret sig som kunder hos DriveNow, har elbilerne endnu ikke lidt overbelastning. De seneste målinger fra DriveNow viser, at den enkelte bil kører op til 2,5 ture om dagen i gennemsnit, og hver enkelte tur varer i gennemsnit cirka 30 minutter.

Selvom det betyder, at elbilerne en stor del af tiden står parkeret rundt omkring i byen, overgår danskernes interesse for bilerne DriveNow og Arriva.

»Vi glæder os meget til at se det nye bybilskoncept blive en integreret del af den kollektive trafik i København og således bidrage til at give vores passagerer en endnu mere sammenhængende og fleksibel rejseoplevelse, når de benytter sig af den kollektive trafik,« udtaler adm. direktør i Arriva Danmark, Nikolaj Wendelboe, i pressemeddelelsen.

DriveNow har i alt 500.000 kunder i de ni byer, hvor bybilerne er på gaden. I Danmark er konceptet med 400 biler i de københavnske gader den største udbyder af delebiler.

Det koster cirka 4 kroner i minuttet at bruge elbilerne i København. Har man et Rejsekort kan det bruges som lås, og det er da også igennem Rejsekortet, de fleste kunder i København er registreret. Således kommer mere end 65 procent af registreringerne fra Rejsekortsholdere.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen