Berlingske Business

Københavner-taxi kører plus hjem på bundlinjen

pix-4x35
Fem mio. gange steg en passager ind i en TAXA 4X35 i 2014, og det er nok til at give selskabet sorte tal på bundlinjen.

For andet år i træk er det lykkedes Danmarks største taxiselskab, Taxa 4X35, at køre positive tal hjem på bundlinjen.

Mere end fem mio. ture og en totalomsætning for de københavnske vogne på 874 mio. kr. betyder, at Danmarks største taxiselskab, Taxa 4X35, endnu en gang kan melde om gode resultater på bundlinjen.

Pics-taxa

Det positive resultat kommer for andet år i træk efter nogle år med røde tal og fyringer i virksomheden. Taxiselskabets regnskab viser et positivt driftsresultat på 2,2 mio. kr. og en egenkapital på 7,9 mio. kr. sammenlignet med 5,6 mio. kr. året før.

De sidste par år har der været fokus på at skabe gode oplevelser og service for kunderne via digitale tiltag, og det er det, de tilskriver succesen.

»2014 har været kendetegnet ved, at vi har fokuseret og investeret massivt i digitale tiltag. Vi har lanceret betaling via TAXA 4X35-appen, og vi har implementeret wi-fi i alle vores vogne. Med de store investeringer taget i betragtning er vi stolte af årets resultat,« siger adm. direktør Jacob Gulmann.

Økonomien kører den rigtige vej for TAXA 4x35

I hovedstaden kan man støde på 718 4X35-taxier, mens der er 55 vogne i Kolding. Taxiselskabet oplyser, at de har ambitioner om at vokse yderligere næste år, og det gode resultat skal blandt andet bruges til at tiltrække endnu flere vognmænd.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen