Berlingske Business

København skal være BMWs showroom for el-bybiler

BB
400 el-biler ruller ud i de Københavnske gader i starten af september, og Bernard Blättel (billedet) fra BMW Group håber, at København kan blive showroom for koncept. Foto:

Når BMW sammen med Arriva lancerer sit DriveNow koncept i København, skal den danske hovedstad være showroom for elektriske bybilsordninger.

Når Arriva og BMW om få uger lancerer deres bybilskoncept, DriveNow, i København, skal den danske hovedstad også tjene som showroom for den tysk bilproducent. Det siger underdirektør i BMW Group Mobility Services, Bernhard Blättel, til Berlingske.

»Hvad jeg rigtig gerne vil se, er, at politikere fra hele verden kommer til København i fremtiden og ser, hvordan elektriske bybiler kan fungere,« lyder det fra den tyske bildirektør.

NW

En række partnere har været involveret i projekt omkring DriveNow i København, heriblandt energigiganten E.on. Selskabet ejer det største netværk af ladestationer i Danmark og har lavet en ganske stor udvidelse i København i forbindelse med introduktionen af DriveNow. Særligt dét aspekt fremhæver Bernhard Blättel som model, der er værd at fremvise.

»Vi synes, København er et godt eksempel på, hvordan offentlig infrastruktur kan bruges. For det er en flaskehals i mange byer, og jeg mener, at vi med DriveNow i København har brudt igennem den barriere med ét skud,« siger han.

12BUSGERMANY-BUSINESS.jpg

Men, siger BMW-direktøren, DriveNow i København er først og fremmest en forretning, før det er fremvisningslokale:

»Det er ikke bare marketing. Vi har helt fra starten sagt, at det skulle være godt for byen og kunderne, men det skal også være en model, der kan generere profit,« siger Bernhard Blättel.

11BUSPix-elbil-indvendig.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen