Berlingske Business

Katastroferamt flyselskab fornyer sig med markant færre ansatte

FILE MALAYSIA AIRLINES JOB CUTS
Foto:

Det "nye" Malaysia Airlines planlægger at forny sit brand efter et katastrofalt år ved at skære i sine omkostninger, der skal ske ved en to-tredjedele reducering af flyselskabets flåde og drift.

Det skriver Financial Times.

Malaysia Airlines har været ramt af to flykatastrofer sidste år, hvor i alt 537 mennesker tilsammen mistede livet.

Først forsvandt et fly fra selskabet i marts mellem Kuala Lumpur og Beijing og menes at være styrtet ned i Det Indiske Ocean. Og 18. juli styrtede et fly ned, efter at det angiveligt blev skudt ned af prorussiske separatister i det krigshærgede østlige Ukraine.

NETHERLANDS UKRAINE MALAYSIA AIRLINES PLANE CRASH

I løbet af den seneste uge skal alle 20.000 medarbejdere hos flyselskabet have fået tilsendt et brev om opsigelse, skriver Financial Times.

Men nye oplysninger mandag går på, at selskabet "som minimum" vil tilbyde 14.000 af medarbejderne deres job igen. Planerne om at finde besparelser på medarbejdersiden er en del af flyselskabets fire-årige turnaround-plan.

Sidste gang, Malaysia Airlines præsterede et overskud for sine aktionærer, var i 2010.

RB Plus: Pengene fosser ud af Malaysia Airlines MALAYSIA-UKRAINE

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen