Berlingske Business

International luftfart trodser amerikansk forsøg på indrejseforbud

FRANCE-AIRLINE-BUSINESS-EARNINGS-AIRFRANCE-KLM
Alexandre de Juniac, generaldirektør i IATA Foto:

Den globale passagertrafik i luften steg med 4,8 pct. i februar i forhold til februar sidste år, hvis man måler på antal fløjne passagerkilometer (RPK).

Det viser tal fra den internationale luftfartsorganisation, IATA, der består af 265 flyselskaber, der samlet står for mere end 83 pct. af al kommerciel flyvning.

I februar steg belægningsprocenten med 1,6 pct.point til 79,5 pct., hvilket er den højeste i februar nogensinde, oplyser IATA.

Tirsdag: SAS

- Den stærke efterspørgsel er fortsat fra januar støttet af lavere priser og en voksende økonomi generelt. Selv om vi fortsat er bekymret over konsekvenserne af eventuelle rejserestriktioner eller lukning af grænserne, har vi ikke set det amerikanske forsøg med rejseforbud give udslag i en identificerbar tendens. Samlet fortsætter efterspørgslen på rejser med at vokse i et robust tempo, siger Alexandre de Juniac, generaldirektør i IATA.

Luftfartsorganisationer anslår, at priserne på at rejse i luften er faldet med mere end 10 pct. det seneste år.

Flypriser

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen