Berlingske Business

Hver femte har mistet en pakke med posten

pix-pakker
Julehandlen på nettet står til at stige igen i år. Men handel på nettet er ikke nødvendigvis problemfrit. En femte del oplever, at de aldrig modtager deres pakkepost, som de har købt over internettet.  Foto:

Det er ikke altid, at handel på nettet går helt smertefrit. En femtedel af danskerne har prøvet aldrig at modtage en pakke købt over nettet.

Der bliver handlet over internettet som aldrig før. Nogle føler, de sparer tid og undgår shoppestress. Andre gør det for prisen. Men det er ikke altid, at en handel foregår helt uden problemer. Nogle gange når pakken aldrig frem.

I en ny undersøgelse fra Yougov er 1004 danskere blevet spurgt, om de har prøvet ikke at modtage en postpakke, der er bestilt via internettet. Her svarer 20 pct, at de har oplevet, at deres postpakke bestilt via internettet aldrig kommer frem. 

Der er blevet sendt mange pakker af sted i december måned. Hos Swipbox, der er en ny spiller på pakkefronten, havde man forventet, at pakkevolumen ville stige med 50 procent. Det ligger nu på omkring 300-400 pct. i stedet. 

Swipbox

Internethandlen forventes også at blive endnu større i år. En nylig undersøgelse lavet af Foreningen for Dansk Internet Handel viser, at 61 pct. af de danske netbutikker forventer et bedre salg end i 2012. 

Det forventes også, at flere end hver tredje danskerne vil klikke sig til julegaver i år. Julehandelen via nethandel spås at udgøre 1,2 milliard kroner. Hvis det bliver en realitet, er det en del højere end sidste år, hvor det lå på 900 millioner kroner. 

juleshopping

Det fremgår også af undersøgelsen, at det især er elektronik, bøger og legetøj, der er populært at købe over nettet. Til gengæld er det de færreste danskere, der lægger en oplevelse i den digitale indkøbskurv.  

Undersøgelsen fra Yougov viser ikke, hvilke distributionsfirmaer de adspurgte har mistet deres pakker hos. 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen