Berlingske Business

Hvad mener du? Skal Mærsk pilles af børsen?

aaa

To Berlingske Business-bloggere er fundamentalt uenige om hvilken kurs A.P. Møller - Mærsk skal sætte for fremtiden. Hvad mener du?

Alt er i spil i A.P. Møller – Mærsk i forhold til nye forretningsområder og selve konglomeratet, har formand Michael Pram Rasmussen sagt. Men hidtil har diskussionen taget udgangspunkt i, at A.P. Møller – Mærsk vil forblive på børsen selv efter en eventuel opsplitning.

Men måske er det slet ikke en given sag. Mandag tog erhvervskommentator Jens Chr. Hansen hul på debatten om, hvorvidt det ville være bedre for Mærsk at blive købt af børsen:

»Ægteskabet mellem A.P. Møller – Mærsk og aktiebørsen på Nasdaq OMX Nordic har knirket i mange år. Faktisk har det aldrig været rigtigt lykkeligt. Lige nu er forholdet på frysepunktet. Den gensidige mistillid kan i runde tal fastsættes til 60 mia. kr. – mindst. Og derfor burde det ulykkelige ægteskab opløses, så parterne kan gå hver til sit,« skrev Jens Chr. Hansen på sin blog mandag.

Tirsdag får han svar på tiltale fra Claus Skovhus:

»I stedet for at forlade børsen, har aktiemarkedet brug for flere selskaber som A.P. Møller – Mærsk, der sikrer en bund under aktiemarkedet. Børsen har brug for selskaber, der tænker langsigtet, sørger for stabile afkast med fast udbyttepolitik. A.P. Møller – Mærsk bør i det nye strategiarbejde i stedet fokusere på finde en model, hvor de reelle værdier bliver mere synlige,« skriver han.

Hvad mener du? Deltag i afstemning i tweetet nedenfor:

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen