Berlingske Business

Humor skal få håndværkerne til at spænde selen 

Omkring hver femte håndværker spænder ikke sikkerhedsselen, når de kører i arbejdstiden. Det skal sjov kampagne lave om på.

En undersøgelse fra Rådet for Større Færdselssikkerhed blandt 5.000 varebiler viser, at 20 procent af varebilsførerne – typisk håndværkere – kører uden sikkerhedssele.
 
Det kan få katastrofale følger, da 63 procent af de dræbte varebilsførere fra 2003 til 2007 kørte uden sele. Derfor skal en ny kampagne lære landets håndværkere at bruge sikkerhedsselen.

- At hver femte varebilsfører dropper selen er tankevækkende. For at hjælpe håndværkerne med at huske selen skal der noget utraditionelt til. Derfor vil kampagnen ”To håndværkere uden sele” være præget af humor og et glimt i øjet – det skal sikre, at håndværkerne husker og lægger mærke til det vigtige budskab, siger Jon Schwartz, projektleder hos Rådet for Større Færdselssikkerhed.
 
En del af kampagnen ”To håndværkere uden sele” er en film, der bliver vist på landsdækkende TV. I filmen ser man en bagerjomfru, der smører to håndværkere med marmelade. Inden hun afleverer dem til kunden, som selv er håndværker, smadrer hun dem med næverne, så syltetøjet blander sig med krummerne til en blodig masse. Det afleverer hun derefter til kunden med ordene: ”To håndværkere - uden sele.”

Flere af landets byggemarkeder og byggepladser får i forbindelse med kampagnen besøg af tre varebiler, hvorfra der bliver uddelt morgenbrød i form af ”To håndværeker uden sele”.

Kampagnen er blevet til i et samarbejde mellem kommunerne i Danmark, De Regionale Færdselssikkerhedsudvalg, politiet og Rådet for Større Færdselssikkerhed og støttes af Guldbageren og Mercedes. Filmene kan ses på www.sikkertrafik.dk
 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen