Berlingske Business

Historisk postvæsen på børsen inden april

BRITAIN-POST-PRIVATISATION-BUSINESS-ROYALMAIL-INTERNET-IPO
Foto:

Et af verdens ældste postselskaber, det britiske Royal Mail, er klar til at gå på børsen i finansåret 2013 - det vil sige inden udgangen af marts næste år.

Det fortæller erhvervsminister Vince Cable onsdag i parlamentet i London ifølge Reuters.

Royal Mail blev stiftet tilbage i 1516 og ventes at blive noteret til en værdi op imod 3 mia. pund, hvad der svarer til knap 25 mia. kr.

De 150.000 ansatte i det traditionstunge firma vil blive tilbudt 10 pct. af aktierne i selskabet, såfremt de beholder aktierne i tre år. Samtidig vil de ansatte få prioriteret adgang til køb af yderligere aktier.

Fagforeningsfolk har forud for privatiseringen af Royal Mail advaret imod, at regeringens frasalg vil føre til en ringere postservice og dårligere arbejdsforhold for de ansatte.

De store banker Goldman Sachs og UBS er blevet valgt til at stå i spidsen for børsnoteringen.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen