Berlingske Business

Her er lufthavnens ekspansionsplaner

Nummer1
Overskrift
nummer2
Overskrift
nummer3
Overskrift
nummer4
Overskrift
nummer5
Overskrift

Københavns Lufthavn vil vokse til 40 mio. passagerer om året og det betyder, at terminaler, antallet af standpladser til fly og resten af lufthavnens flyområde skal vokse til næsten dobbelt størrelse.

Københavns Lufthavn satte rekord med knap 2,5 millioner passagerer i september. Men ambitionerne er væsentligt større end det. Lufthavnen vil vokse fra 25,6 millioner passagerer sidste år til 40 millioner passagerer i fremtiden.

For at det skal kunne lade sig gøre, må lufthavnen kombinere et solidt salgsarbejde overfor flyselskaberne med et højt investeringsniveau i de kommende år. Terminaler, antallet af standpladser til fly og resten af lufthavnens flyområde skal vokse til næsten dobbelt størrelse, men på grund af lufthavnens placering mellem Københavs amagerkanske forstader og Dragør, skal det ske uden at rykke hegnet om lufthavnen.

Her er nogle af de aktuelle ambitioner i lufthavnen

I fremtiden vil ankommende og afgående passagerer i højere grad blive adskilt, hvilket skal reducere trængsel og give et bedre flow.

Artiklen fortsætter under billedet
nummer2

Ankomstområdet skal også udbygges og opgraderes med lysindfald og bedre faciliteter.

Artiklen fortsætter under billedet
nummer3

For at nå målet om 40 mio. passagerer, skal lufthavnen både skaffe flere rejsende til fra fjerne destinationer, få oplandet lettere ud i verden og sikre flere transferpassagerer. Et af midlerne til det mål er en højhastighedstogstation, som Københavns Lufthavn drømmer om har tog mod Oslo og Hamburg.

Artiklen fortsætter under billedet
nummer4

Butiksområdet i Terminal 2 skal udvides og gøre bredere, så der er plads til flere butikker og restauranter og mere gangareal til de mange ekstra passagerer.

Artiklen fortsætter under billedet
nummer5

 

 

Billederne er alle fra Københavns Lufthavne og viser udkast til deres ambitioner. Det er ikke sikkert, at alle ideerne ender bliver til virkelighed.

 

 

Se videoklippet herunder, hvor adm. direktør Thomas Woldbye fortæller om den nye tilbygning i Finger C, hvor lufthavnen har brugt flere hundredetusinder kroner på psykologisk påvirkning af passagererne.

 

Loungeområde

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen