Berlingske Business

Harley-Davidson tøffede afsted i andet kvartal

HUNGARY HARLEY-DAVIDSON FESTIVAL
epa04797210 Motorbikers parade during the 16th Harley-Davidson Open Road Fest, Hungary's largest annual festival of motorcycle riders at Lake Balaton, in Csopak, 122 kms southwest of Budapest, 13 June 2015. EPA/Zsolt Szigetvary Foto:

Harley-Davidson, der er verdenskendt for sine larmende motorcykler, kørte i modvind i andet kvartal, hvor omsætningen faldt en anelse. Det fremgår af motorcykelproducentens kvartalsregnskab, som blev offentliggjort inden tirsdagens åbning på det amerikanske aktiemarked.

Omsætningen i kvartalet landede på 1651 mio. dollar mod 1834 mio. dollar året før. Det skyldes blandt andet færre leverancer af motorcykler. I alt leverede Harley-Davidson 85.172 motorcykler i kvartalet mod 92.217 i samme periode året før.

Det kunne også mærkes på bundlinjen, at omsætningen var svækket. Her blev nettoresultatet 299,8 mio. dollar mod 354,2 mio. dollar i samme periode året før.

- Resultatet i andet kvartal er på linje med selskabets forventninger, efter at det i april blev besluttet at sænke motorcykel-leverancerne fra de oprindelige forventninger til 2015 set i lyset af valutadrevet konkurrencepres i USA og selskabets indsats for at levere på linje med efterspørgslen, står der i meddelelsen.

Harley-Davidson fastholder samtidig forventningen til leverancerne for resten af året og venter fortsat at levere i niveauet 276.000-281.000 motorcykler på verdensplan. Oprindeligt forventedes en leverance i niveauet 282.000-287.000 motorcykler, som dog blev justeret i regnskabet for første kvartal i april.
I tredje kvartal ventes Harley-Davidson at levere i niveauet 54.000-59.000 motorcykler mod 50.670 i perioden året før.
Harley-Davidson-aktien stiger 2,8 pct. til 56,50 dollar på det amerikanske formarked.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen