Berlingske Business

Grækenland udskyder budrunde på græsk havnedrift

GREECE-OLYMPUS-FEATURES
Thessaloniki havn, 2. april, 2015. AFP PHOTO /Sakis Mitrolidis Foto:

Grækenland udskyder datoen for bindende bud på aktiemajoriteten i landets to største havne, Piræus og Thessaloniki, med omkring en måned. Det skriver netmediet The Maritime Executive.

- Afgivelsen (af bud, red) for havnedriften i Piræus vil finde sted 30. november eller senest i starten af december, siger chefen for privatiserings firmaet HRADF, Stergios Pitsiorlas, til avisen Kathimerini.

APM Terminals, kinesiske Cosco Group og det filippinske-baserede selskab International Container Terminal Services havde ellers oprindeligt indtil udgangen af oktober til at komme med deres bindende bud på havnedriften i Piræus.

Det bindende bud på Thessaloniki-havnen er ligeledes udskudt til slutningen af marts fra begyndelsen af februar.

Talsmænd fra den græske regering har udtalt, at det tidlige valg i september har forsinket arbejdet, og at den sidste frist for bud derfor ville blive rykket med omkring 20 dage.

Ifølge Bloomberg News ejer Grækenland 74 pct. af de to havne, som begge er interessante emner for APM Terminals. Det understreger et medlem af direktionen i APM Terminals.

- Vi er interesseret i de græske havne i Piræus og Thessaloniki - som led i vores vækstplaner, skrev Francois-Xavier Delencos tidligere i en e-mail til nyhedsbureauet.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen