Berlingske Business

Gode tankrater løfter Nordic Shipholdings forventninger

Mærsk presset af oversvømmet marked for containerfragt Årsreg
ARKIVFOTO. Foto:

Nordic Shipholding nød godt af højere gennemsnitlige tankrater i tredje kvartal, hvor bundlinjen vendte fra minus til plus.

Resultatet efter skat vendte til et overskud på 8,6 mio. dollar fra et tab på 1,2 mio. dollar i samme periode sidste år. TCE-omsætningen (Time Charter Equivalent) steg til 9,8 mio dollar fra 6,1 mio. dollar, endelig blev driftsresultat forbedret til 9,4 mio. dollar fra et underskud på 0,3 mio. dollar sidste år.

- Udviklingen i tredje kvartal var bedre end forudset primært på grund af tilbageførslen af en nedskrivning på 5,8 mio. dollar, samt højere TCE-rateindtjening fra skibene i Handytanker poolen, skriver Nordic Shipholding i sit kvartalsregnskab.

Nordic Shipholding opjusterer sine forventninger til 2015 og venter nu et driftsresultat på EBITDA-niveau på 16-19 mio. dollar og et resultat før skat på 13-15 mio. dollar.

Tidligere ventede selskabet et EBITDA-resultat på 15-18 mio. dollar samt et overskud før skat på 5-8 mio. dollar.

Den tilbageførte nedskrivning gjaldt skibe, der er del af Handytanker poolen.

Tabel for Nordic Shipholdings regnskab for tredje kvartal:

#

Mio. USD Q3 2015 Q3 2014 9M 2015 9M 2014 FY 2014

-----------------------------------------------------------

TCE Omsætning 9,8 6,1 26,6 18,9 27,1

EBITDA 5,2 1,3 14,0 2,6 6,8

EBIT 9,4 -0,3 14,9 -2,0 5,8

Resultat efter skat 8,6 -1,2 12,2 -4,6 2,3

-----------------------------------------------------------

#

Tabel for Nordic Shipholdings forventninger til 2015:

#

Mio. USD Ved Q3 2015 Før Q3 2015

--------------------------------

EBITDA 16-19 15-18

--------------------------------

#

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen