Berlingske Business

Glem 1. klasse - nu vil flyselskab opgradere dig til privatfly

RESULTS-DELTAAIRLINES/
Flere kunder skal nu flyttes fra et fly som dette over i meget mindre privatfly, hvis det står til flyselskabet Delta Airlines. Foto:

Nu har et amerikansk flyselskab fundet en luksuriøs måde at opgradere kunderne på. De går fra business-class til 1. klasse til deres eget fly.

Drømmen om at flyve alene mellem skyerne i eget privatfly er nu på vej til at komme et lille skridt nærmere for en række loyale flykunder.

Det amerikanske flyselskab Delta Airlines har givet ordet mersalg en hel ny betydning for luftfart. De vil nemlig have de mest velhavende kunder fra business-class og første klasse til at flytte over i deres eget private fly. Det er et koncept, der er værd at tage og føle på for både privatflybranchen og ruteflyvning.

US-ECONOMY-TRANSPORTATION

Normalprisen for en times rejse i privatfly er godt 37.000 kroner i gennemsnit. Den pris skal med det nye koncept sænkes til under 6.000 kroner for hele rejsen.

»Det her er i sandhed en banebrydende ny tilgang fra begge branchers synspunkt,« siger James Murray, underdirektør hos Delta Private Jets, som er et underselskab til Delta Airlines.

Delta Private Jets har 66 fly i sin flåde, som skal servicere langt flere flyrejsende, hvis det nye koncept kommer til at fungere.

United Airlines

Delta Airlines er ikke bare kommet i gavehumør. Der er en helt klar årsag til, at flyselskabet vil give kunderne muligheden for at komme over i deres eget fly.

I privatfly-branchen er der nemlig et udtryk, der hedder empty-legs, og det indebærer, at fly ofte flyver uden kunder mellem lufthavne, når de skal ud på den næste opgave. En tredjedel af alle private flyrejser går ind under kategorien »empty legs,« og det koster branchen mange penge.

En måde at minimere tabet på, at private fly flyver uden passagerer, skal nu komme Delta Airlines' kunder til gode. Det bliver alle kunder, som rejser mere end 25.000 mil eller bruger over 3.000 dollars om året, der får muligheden for at opgradere til den eksklusive oplevelse.

Ryanair

Delta Private Jet er et underselskab til Delta Airlines, men nu skal de to firmaer arbejde endnu tættere sammen, så man kan spare penge, og så ens mest loyale kunder får en speciel oplevelse for en meget lavere pris, end hvis de ellers skulle gøre det. Det kommer til at koste mellem 300 og 800 dollars at opgradere til privatfly. Det svarer til fra 2.000 til knap 5.400 kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen