Berlingske Business

Fyldte fly til Grækenland, men til lavere priser

Spies
Overskrift
Foto:
 

Hos Danmarks to største charterrejsearrangører, Spies og Star Tour, har man måtte sætte priserne ned for at dulme danskernes nervøsitet for at rejse til Grækenland oven på alt det de hører i medierne om landets situation.

Det skriver branchesitet Check-in.

»Vi har kunnet mærke, at de seneste ugers spekulationer begynder at få folk til kigge mere på andre feriemål som for eksempel Tyrkiet og Mallorca. Derfor har vi været nødt til at sætte priserne på de græske rejser et godt stykke ned. Og på dette lavere niveau får vi fyldt flyene op til alle vores fem græske destinationer Kreta, Rhodos, Kos, Samos og Korfu«, forklarer pressechef Nikolai Johnsen fra Star Tour.

»Vi har sat priserne ned for at få solgt de sidste sæder. Og det er lykkedes«, understreger direktør Jan Vendelbo fra Spies.

Grækenlandturister

Han understreger, at alt virker på de græske feriedestinationer. Loftet over hvor meget der kan hæves i automaterne gælder kun for grækere, og mange hæveautomater på feriemålene drives af et amerikansk firma.

Så hvor politisk uro normalt får folk til at gå i en stor bue udenom et land og afbestille allerede købte rejser til landet, så har den økonomiske uro i Grækenland og de ekstra billige rejser til landet den stik modsatte effekt på danskerne.

Jan Vendelbo peger dog på, at den græske turbulens ikke er holdbar i længden og der skal en afklaring til, når programmet for næste sommer skal lægges.

SAS flyver sorte tal hjem i stærkt andet kvartal Ryanair taber

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen