Berlingske Business

Frustrerede passagerer i Kastrup kritiserer Norwegian

Elever fra Vejle Idrætsefterskole strandet i lufthavnen. Turen
En strejke blandt flyselskabet Norwegians piloter betyder, at selskabet onsdag aflyser en lang række afgange. Københavns Lufthavn, onsdag den 4. marts, 2015. Foto:

Passagerer i Københavns Lufthavn føler ikke, at der er information nok om flyselskabet Norwegians afgange under pilotstrejken.

Der er frustration at spore blandt de passagerer, der onsdag morgen er blevet mødt med forsinkelser og aflysninger på Norwegian-afgangene i Københavns Lufthavn Kastrup som følge af strejken blandt lavprisselskabets piloter.

Journalist Christian Raben Hansen fra Berlingske Web-TV befandt sig i lufthavnen tidligt onsdag morgen, og han fortæller, at passagerne især kritiserede flyselskabets SMS-system, der skal give passagerne meddelelser om ændringer i afgangene.

Passagerne har især udtrykt utilfredshed over en SMS, de modtog fra Norwegian klokken 03.00 natten til onsdag.

»Mange af de passagerer, jeg talte med, kommer fra Jylland, og de kunne ikke rigtigt bruge den besked til noget, fordi den kom så sent. Da de så sad i terminalen, var det også manglende kommunikation, de slog på. Det eneste, de så fra Norwegian, var et klistermærke, hvor der stod, at de kunne ringe til et nummer. Men de, der havde prøvet, fortalte, at der havde været lang ventetid eller en optagettone,« fortæller Christian Raben Hansen.

Ifølge ham herskede der dog ro blandt passagererne, og mens han var i terminalen, lod det til, at der var afgange, som var ved at blive afviklet.

»Det betød, at nogle passagerer kunne komme af sted, mens andre måtte blive siddende og vente lidt længere for at høre, hvad der skulle ske,« siger Christian Raben Hansen.

Han fortæller samtidig, at Forbrugerrådet Tænk var ude i lufthavnen tirsdag aften for at rådgive flypassagerne om deres rettigheder.

»Men der var stadig mange passagerer, der ikke havde hørt andet end den SMS, de fik i nat (natten til onsdag, red.),« siger Christian Raben Hansen.

Norwegians kommunikationsrådgiver i Danmark, Daniel Kirchhoff, anbefaler, at de rejsende holder sig opdateret via Norwegians hjemmeside. Han forsikrer samtidig, at der bliver sendt SMSer med information.

»Har man lagt sit telefonnummer ind i bookingprocessen, så skulle man modtage en SMS fra os. Derudover skal man holde sig opdateret på vores hjemmeside om de enkelte afgange,« siger han.

Strejken blandt piloterne har fået Norwegian til at indstille trafikken mellem de skandinaviske hovedstæder og på indenrigsruterne i de skandinaviske lande. 35.000 rejsende ventes at være berørt af strejken.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen