Berlingske Business

Fransk-hollandsk luftfartsselskab tager et hop efter regnskab

hihi
Foto:

Det fransk-hollandske luftfartsselskab Air France-KLM får medvind fra investorerne, efter flyselskabet landede et lidt pænere kvartalsregnskab end ventet.

Det fransk-hollandske luftfartsselskab Air France-KLM stiger pænt på børsen i Paris, efter det tidligere på dagen afleverede et lidt bedre end ventet kvartalsregnskab.

I tredje kvartal landede selskabet en omsætning på 6,94 mia. euro mod analytikernes forventning på 6,85 mia. euro ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Salget bidrog til et driftsresultat på 737 mio. euro, som var en spids bedre end de 735 mio. euro, analytikerne havde sat næsen op efter.

AIR FRANCE-EMPLOYMENT/

I løbet af tredje kvartal har indtjeningen været påvirket af strejkende kabinepersonale, der ifølge Bloomberg News har medført omkostninger på 90 mio. euro.

Når det gælder de langsigtede målsætninger, venter Air France-KLM at ramme en omsætning på omtrent 28 mia. euro i 2020, hvilket er højere end de 26 mia. euro, som luftfartsselskabet sigter efter at lande i 2016.

Oven på regnskabet løfter selskabets aktie sig torsdag eftermiddag med 5,6 pct. til 5,74 euro.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen