Berlingske Business

Fransk bilproducent i fuld fart frem efter regnskab

FRANCE-CITROEN-DS-60TH-ANNIVERSARY
ARKIVFOTO. DS Citroën parkeret i Paris d. 24 maj 2015. Foto:

Den franske bilproducent Peugeot Citroën - Europas næststørste - kom ud af første halvår med en indtjening der tredobledes og overgik analytikernes forventninger.

Forklaringen er, at der blev holdt igen på udgifterne og solgt flere biler til højere priser.

Driftsoverskuddet blev på 1,42 mia. euro mod 387 mio. euro i første halvår sidste år. Det var markant over forventningerne hos analytikere, der har givet estimater til Bloomberg News. De ventede et driftsoverskud på 1,07 mia. euro.


DOUNIAMAG-FRANCE-INDUSTRY-AUTOMOBILE-CITROEN

linda

Også omsætningen blev bedre end ventet med knap 29 mia. euro mod ventet 28,5 mia. euro.

Nettooverskuddet i halvåret blev på 571 mio. euro, og det er første gang siden første halvår af 2011, at bilproducenten har givet overskud, skriver Bloomberg News.

Aktionærerne kan glæde sig over en kursstigning onsdag på børsen i Paris på godt 4 pct. til omkring 18,50 euro. Aktien er i år steget lige over 80 pct.

FRANCE-CHINA-AUTO-PEUGEOT-RESULTS-DONGFENG-FILES

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen