Berlingske Business

Frankfurts lufthavn ramt af strejke

Frankfurts lufthavn ramt af strejke - 1
Foto:

Lufthansas kabinepersonale i lufthavnen i Frankfurt nedlagde fredag morgen arbejdet i tre timer som led i en fastkørt lønstrid, og det tyske luftfartsselskab blev derfor nødt til at aflyse 40 flyvninger til og fra Europas største lufthavn.

De første af omkring 400 stewarder og stewardesser gik i punktstrejke klokken kvart over seks om morgenen, og en talsmand for kabinepersonalets fagforening Ufo udtrykte håb om, at Lufthansa vil bøje sig for presset.

En talskvinde for selskabet sagde til gengæld, at kabinepersonalet ikke bør lade lønstriden gå ud over kunderne.

Fagforeningen kræver lønforhøjelser på omkring 15 procent og bedre arbejdsbetingelser i en ny overenskomst, mens Lufthansa vil tilbyde sine 16.000 stewarder og stewardesser maksimalt 10 procent mere i løn. /ritzau/dpa

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen