Berlingske Business

Forskning skal puste liv i det blå Danmark

pix-red
Et større maritimt forskningsprojekt på CBS skal sørge for at undersøge erhvervets muligheder i fremtiden, så det kan sikre sin førerposition.  Foto:

Et forskningsprojekt med 20 mio. kr. i ryggen skal styrke Danmarks position på det maritime område.

Der skal mere fokus på den maritime del af det danske erhvervsliv. Et nyt forskningsprojekt skydes i gang på CBS, hvor de konkurrencemæssige udfordringer og strategiske udviklingsmuligheder skal undersøges. Det skal styrke erhvervets position og konkurrenceevne i fremtiden.

MaerskLine_braendstof_Business

Der er et godt økonomisk grundlag for forskningen. CBS Maritime har fået støtte fra Den Danske Maritime Fond. Sammen med fem institutter på CBS har de samlet 20 mio. kr.. Dermed er det et af de større forskningsprojekter, der længe har været inden for det område. 

Hos Dansk Rederiforening er man glade for, at der bliver investeret i udviklingen.

»Det er afgørende for Danmarks førerposition på det maritime område, at der arbejdes målrettet med såvel forsknings- som undervisningsaktiviteter. Det er glædeligt, at CBS Maritime viser vejen med dette ambitiøse forskningsprogram, som kan bidrage til at understøtte vores konkurrenceevne,« siger Anne H. Steffensen, der er direktør i Danmarks Rederiforening. 

Hos CBS vægter man samarbejdet med erhvervslivet højt, fordi det styrker forholdet mellem erhverv og uddannelse.

»Tæt dialog mellem erhvervsliv og universitet er nødvendig for at skabe de uddannelser og den forskning, som erhvervet har brug for. Det gælder inden for det maritime område om at få forskning i business i spil inden for eksempelvis strategi, supply chain management, finansiering og organisation,« siger rektor på CBS Per Holten-Andersen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen