Berlingske Business

Forretningsrejsende sikrer SAS-fremgang

sas
Adm. direktør i SAS, Rickard Gustafson, mener, at især SAS' tag i de forretningsrejsende er med til at skabe fremgang i luftfartselskabet.  Foto:

Når SAS oplever fremgang i regnskabets tredje kvartal, skyldes det ifølge topchef i SAS, Rickard Gustafson, nye initiativer og forbedringer, som især gavner Skandinaviens forretningsrejsende.

SAS kunne tirsdag morgen præsentere en intjening på godt 1 mia. svenske kroner før skat. Et markant forbedring, som er 36 pct. højere end i samme kvartal sidste år. Topchef i SAS, Rickard Gustafson, peger på nye inititativer og loyalitet fra forretningsrejsende som en af årsagerne.

»Jeg er meget tilfreds med at se, at alle vores forsøg på at gøre livet lettere for de forretningsrejsende faktisk bærer frugt,« siger han.

sas

Han fremhæver et stigende antal af Eurobonus-medlemmer og gode tilbagemeldinger fra kunderne som en indikator på de rejsendes loyalitet. Rickard Gustafson understreger, at de forretningsrejsende er SAS hovedfokus.

»Vi tror på, at vi har fundet den opskrift, der virker. Vi vil gå længere ad det spor og investere yderligere i det kundesegment. Det positive resultat er en lejlighed til at være endnu mere aggressive med nye initiativer. Vi har et serviceniveau, netværk og tidsplan, som passer til lige netop forretningssegmentet, og det er også dem vi forsøger at tale til, når vi udvider vores ruter og lancerer et nyt loungekoncept,« siger Rickard Gustafson.

Der er tale om tre nye ruter fra Skandinavien til Californien og en til Hong Kong. Derudover vil SAS introducerer cafelounges i mindre lufthavne.

SAS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen