Berlingske Business

Ford kører indtjeningen op: Skatteregning skuffer analytikerne

USA
Foto:

Den amerikanske bilproducent Ford havde massiv fremgang i årets tredje kvartal, men højere skatter betød, at selskabets indtjening skuffede aktieanalytikerne en anelse.

Ford opnåede i tredje kvartal en indtjening - justeret for visse poster - på 0,45 dollar per aktie. Det var en mindre skuffelse, da analytikerne ifølge Bloomberg havde regnet med et plus på 0,47 dollar per aktie i kvartalet. Ifølge Bloomberg News er det blandt andet højere skat, som er forklaringen bag den mindre skuffelse hos analytikerne.

I hele tal lød overskuddet på bundlinjen på 1909 mio. dollar i tredje kvartal, og det var en markant forbedring fra tredje kvartal 2014, hvor den amerikanske bilproducent hentede et plus på 835 mio. dollar.

- Vi leverede fantastiske resultater i tredje kvartal med rekordhøje pengestrømme, nettooverskuddet blev mere end fordoblet, og vi har succes i vores forretningsenheder. Vi er på rette spor med vores planer for forbedringer år til år, og vi vil nå vores forventningerne til hele året, siger Bob Shanks, der er finansdirektør i Ford, i en kommentar til regnskabet.

Investorerne virker dog ikke helt så tilfredse. Ford-aktien falder 1,6 pct. i det amerikanske formarked.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen