Berlingske Business

Forbrugerrådet Tænk klar til at sagsøge VW

Hvis Volkswagen har solgt biler med manipulerende software i Danmark, er Forbrugerrådet Tænk klar til at sagsøge firmaet på vegne af danske bilejere.

I Forbrugerrådet Tænk er man frustreret over, at Volkswagen Danmark endnu ikke har udtalt sig om, hvorvidt firmaet har solgt biler med manipulerende software herhjemme.

Hvis det er tilfældet, er Tænk klar til at føre en retssag mod Volkswagen på vegne af de danske bilejere, der eventuelt er ramt. Det skriver tv2.dk.

Der er gået fem dage, siden den tyske ledelse i Volkswagen erkendte, at der er installeret software i millioner af biler, som snyder miljøkontrollen. Bilerne udleder altså flere skadelige stoffer, end bilproducenten har oplyst.

Direktør i Forbrugerrådet Tænk Lars Pram understreger, at der er tale om en stor skandale, som også kan ramme mange danske forbrugere.

»Hvis man sidder derude og føler, at man kan være ramt af den her skandale, det kan risikere at være, så skal man sende en mail til Forbrugerrådet Tænk, og så samler vi det sammen og tager det med i vores videre overvejelser om, hvordan vi vil gribe fat på VW i Danmark,« siger han til tv2.dk.

Ifølge den tyske transportminister har 2,8 millioner Volkswagen-biler i Tyskland installeret den manipulerende software.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen