Berlingske Business

Flyselskab sender "drømmeflyet" fra Boeing i garagen

BOEING_mareridt_Business
137 passagerer måtte evakueres fra denne Boeing 787 Dreamliner fra All Nippon Airways - den seneste i en række hændelser, der får japanerne til at køre alle fly af typen i garage. Foto:

Det japanske flyselskab ANA vil undersøge alle dets fly af typen Boeing 787 "Dreamliner" efter en nødlanding.

All Nippon Airways (ANA) har kørt samtlige selskabets 17 fly af typen Boeing 787 i garagen til inspektion efter en nødlanding i det vestlige Japan onsdag, skriver Reuters.

Alle passagerer blev evakueret efter flyets advarselssystemer havde meldt om en »batterifejl« om bord på flyet.

Den seneste hændelse er bare en i rækken af problemer med Boeings nye Dreamliner 787. Der er tidligere meldt om problemer med brændstoflækager, en batteribrand, problemer i ledningssystemerne, fejl på flyets bremser og et revnet cockpitvindue i sidste uge.

Ifølge flyselskabet blev 129 passagerer og otte besætningsmedlemmer evakueret efter indikationer fra måleinstrumenter i flyets cockpit viste, at der var fejl på et batteri, og piloten kunne »lugte noget mærkeligt.«

Firmaet er stadig i gang at undersøge, om der var røgudvikling i cockpittet.

- Fly 692 forlod lufthavnen i Yamaguchi i det vestligt Japan kort efter klokken 8 lokal tid med retning mod lufthavnen i Haneda nær Tokyo, men måtte nødlande tre kvarter senere efter der var blevet set røg i cockpittet, siger en talsmand for lufthavnsmyndighederne i Osaka.

En talsmand for Boeing siger til Reuters, at »vi har set rapporterne, er opmærksom på hændelserne og vil arbejde sammen med kunderne for at løse problemerne.«

Japan er indtil videre det største marked for Boeings nye Dreamliner, hvoraf ANA og Japan Airlines ejer 24 af de 50, der er leveret indtil i dag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen