Berlingske Business

Flypassagerer er vilde med USA

pix-skyline
Der er mange gode ting at rejse til USA efter. En af dem er oplevelsen af New Yorks skyline ved aftenstid. Foto:

Flere ruteåbninger i 2014 mellem Københavns Lufthavn og destinationer i USA har fået trafikken til at stige eksplosivt.

2014 blev året, hvor Norwegian begyndte at gå SAS på klingen på langruteflyvningerne, og nye tal viser, at den skærpede konkurrence har skabt en eksplosion i antallet af rejsende, der flyver mellem Københavns Lufthavn og nordamerikanske destinationer. Det skriver Check-in.

Knap 900.000 rejsende var der sidste år mellem Københavns Lufthavn og de syv destinationer, der i dag flyves på i USA. Året før var der 645.000, der tog turen enten frem eller tilbage, så stigningen udgøre hele 39 procent.

Åbningen af de tre Norwegian-ruter til henholdsvis New York, Los Angeles og Fort Lauderdale har alene bidraget med 200.000 nye passagerer på lufttrafikken mellem USA og Danmark.

pix-sas

Det er dog ikke ensbetydende med, at SAS har oplevet en kannibaleffekt på sine ruter. SAS har tværtimod skruet op for sin egen kapacitet på ruterne, og det har ligeledes givet dem pæn trafikfremgang, skriver branchemediet.

På ruten mellem København og Newarks internationale lufthavn, der ligger tæt på New York, har stigningen været på ni procent eller cirka 30.000 passagerer. Denne rute er fortsat den mest populære, når det kommer til trafik mellem København og byer i USA.

239.000 passagerer var der på ruten i 2014, skriver Check-in.

18BUSRickard-Gustafson.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen