Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Flexivan-ekspressen

Den fås kun som varebil. Herhjemme. For ellers bliver den for dyr. Opel Performance Center eller bare OPC er dens tilnavn.



Det

er den hurtigste Zafira, der kan købes. Opel havde nok ikke tænkt den som varebil - og det er også kun få

lande, der har så ondt i bilafgiften, at de finder på at smide den geniale sædeindretning i Zafira personbilen ud.

Men en pris på 220.000 kr. plus moms forklarer også, at de sæder ville have kostet det samme beløb en ekstra

gang. OPC koster i runde penge 100.000 kroner mere end Zafira Flexivan 2,2.



Nu kan man vælge at vurdere den som en hurtig

varebil end en to-personers sportsvogn, om end i høj udgave. Og det er vi mange, der billiger. Nem indstigning og høj

siddestilling - og så stadig power to the people.



Kun 8,2 sekunder til 100 km/t. - fint til hurtigere leverencer - og trækkraft

i topgear fra 35 km/t. 220 km/ t. er topfarten sat til. Kører man pænt, kan man dog opnå en gennemsnitsforbrug

på 9,9 km/l (officielt tal).

Masser af kræfter

HK er ydelsen - men det sjove er drejningsmomentet på

250 Nm. ved 1.950 omdrejninger. Under hjælmen finder vi en 2-liter benzinmotor med turbolader - og den opfylder allerede de

kommende Euro4-normer for forurening.



Køreegenskaberne er magtfulde - og man bliver helt i godt humør, når

man prøver kræfter med den tyske racer. Især på en snoet fjerntliggende landevej. Undervognen er strammet

op med ændret affjedring og dertil 17 tommer fælge med brede 225/45 dæk.



Man skal lige vænne sig til

den korte afstand mellem 1.-og 2. gear, så skal man prøve bilens præstationer, skal man være hurtig med skiftebevægelserne,

for at få fuld valuta for pengene.



I kabinen er løjerne fulgt op med hvide urskiver, læderrat, sportssæder fra

Recaro i en kombination af læder og stof med integrerede men justerbare nakkestøtter. Rat og sæde kan indstilles

i flere retninger, så man som fører af bilen får en perfekt siddestilling - med fodhviler som prikken over i''et.



Til

at gøre turen behagelig er der klimaanlæg (også for bedre sikkerhed), CD-afspiller, diverse kopholdere, speedpilot,

el-ruder, el-spejle, fjernbetjent centrallås og viskerrobot.



Sidelister og sidespejle i bilens farve. Udvendigt kendes

bilen på aluminiumsfælgene, spoiler/skørtsæt og en ændret mere rå frontdesign samt . Sikkerhedsmæssigt

får man fire airbags og det vigtige ESP antispinsystem, så det er sværere at komme i uføre i f.eks. en undvigemanøvre.



Bilen

er pænt forarbejdet som Van - som de andre modeller.



Som Van er der jo ingen afdækning til varerummet - så

en handskerumslås havde været kærkommen. En tagræling havde også pyntet på designet. Men det kan

man jo selv sætte på. Varerummet er pænt stort og reelt - men bagdøren er tung at løfte - og til varetransport

er de biler, der har skydedøre, mest praktiske. Men det skal ikke forhindre mig i at anbefale bilen som den alternative sportsvogn

for erhvervslivet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen