Berlingske Business

Flere biler fik nummerplader i maj - andelen af SUV'er er størst

PFB Populære biler holder værdien
Bilsalget i maj steg både i forhold til samme periode sidste år, ligesom der også blev indregistreret flere biler i forhold til måneden før. SUV'er sidder på den største andel i årets første fem måneder.  Foto:

Bilsalget i maj steg både i forhold til samme periode sidste år, ligesom der også blev indregistreret flere biler i forhold til måneden før. SUV'er sidder på den største andel i årets første fem måneder.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra De Danske Bilimportører.

I maj fik 22.541 biler nummerplader og kørte ud på vejene. Det er en marginal stigning fra maj 2017, hvor 22.300 biler kørte ud på vejene. Målt mod april steg salget 20 pct.

Gunni Mikkelsen, der er direktør i De Danske Bilimportører, vurderer, at bilsalget har taget fart, og at der er hentet en god portion af det efterslæb, der ellers har præget årets første måneder.

»Vi konstaterer, at danskerne igen har stor lyst til at købe ny bil, og den generelle forbrugertillid er støt stigende. Det kan vi naturligvis kun være glade for og vi har da også positive forventninger til de kommende sommermåneder,« siger Gunni Mikkelsen.

I de første fem måneder af 2018 ligger bilsalget en lille smule under samme periode sidste år. I perioden blev der solgt 98.216 nye biler mod 99.832 biler i samme periode sidste år.

Tendensen i segmentfordelingen er den samme som tidligere på året, hvor der bliver solgt færre af de mindre biler, en forholdsvis flad udvikling i mellemsegmentet og en stor stigning i SUV'er. Danskerne anskaffer sig altså større biler, oplyser De Danske Bilimportører.

I segmentfordelingen noterer segmentet »SUV« sig for 26,7 pct. af salget fra januar til maj, mens segmentet »lille« biler har en andel på 26,1.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen